Реквізити для добровільного внеску (За різними напрямами) UA713052990000026000000704989 в АТ КБ “Приватбанк”

ПРО АВТОМАТИЧНІ ТА ФАКТИЧНІ МОНІТОРИНГИ, РИЗИКООРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ТА НАСЛІДКИ ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ говорили на зустрічах у Рівному

25 червня відбулася робоча зустріч голови НСЗУ Національна служба здоров’я України Наталіъ Гусак та директора західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяни Кудик з керівниками та власниками закладів охорони здоров’я Рівненщини та представниками медіа в рамках другої хвилі регіональних візитів, що відбуваються за підтримки проєкту USAID Ukraine – USAID Україна «Підтримка реформи охорони здоров’я». Торік уряд підтримав ініціативу НСЗУ щодо моніторингу закладів охорони здоров’я. Про автоматичні та фактичні моніторинги, ризикоорієнтований підхід та наслідки виявлених порушень говорили на зустрічах у Рівному. У заході взяли участь голова Рівненська обласна державна адміністрація Олександр Коваль, його перший заступник Сергій Подолін, голова Рівненська обласна рада Андрій Карауш, директор Департамент цивільного захисту та охорони здоров’я населення РОДА Олег Вівсянник.
Торік уряд посилив моніторингові функції Національної служби здоров’я України. Моніторинг дозволяє НСЗУ перевіряти дотримання умов договору, контролювати цільове використання коштів законтрактованими за пакетами ПМГ медзакладами, які мають скеровуватися на надання безоплатної допомоги пацієнтам. А в разі виявлення порушень – відповідно реагувати, зокрема, здійснювати перерахунок коштів за договорами або взагалі їх розривати.
– Нині в області діє 95 закладів охорони здоров’я, 89 з яких уклали договори з НСЗУ на загальну суму понад 5 млрд грн. Дякую за важливу підтримку. Наше спільне завдання – якісна медицина і комфорт пацієнта. Працюємо над цим і далі, аби жителі Рівненщини отримували ще більше безкоштовних медпослуг, – зазначив начальник Рівненської ОВА Олександр Коваль.
– Протягом перших шести місяців 2024 року НСЗУ провела плановий моніторинг медзакладів, які надають послуги за пакетами:“Медична допомога при гострому мозковому інсульті”, “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”, “Медична допомога при пологах” та “Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках, – зазначила очільниця НСЗУ Н. Гусак.
Так, перелік закладів, у яких проводився моніторинг, визначено за результатами розрахунку систем показників, що можуть підтвердити або спростувати факт наявності ризиків у діяльності закладів за вказаними пакетами медичних послуг з метою виявлення, усунення та запобігання ймовірному порушенню умов договору про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій.
– Моніторинг закладів охорони здоров’я – це не покарання, а важливий інструмент перевірки дотримання умов договору та контролю цільового використання коштів законтарктованими медзакладами. Сьогодні українці та українки як ніколи потребують якісної і доступної медичної допомоги. Тому кошти, які держава сплачує законтрактованим з Національною службою здоров’я медзакладам в рамках Програми медичних гарантій, мають іти на якісну безоплатну медичну допомогу для пацієнтів, – сказала під час візиту на Рівненщину голова НСЗУ Наталія Гусак. – Фактичний моніторинг (плановий та позаплановий) передбачає візити до медзакладів або запит і аналіз їхніх документів. Він базується на ризикоорієнтованому підході, тобто має систему певних показників, які можуть свідчити про наявність порушень у певному медзакладі. За результатами автоматичного моніторингу на Рівненщині виявили порушення у трьох лікарнях. Перевірки тривають і вже незабаром будуть оприлюднені результати.
Обговорили під час зустрічі і фінансовий напрямок роботи медзакладів Рівненщини. Зокрема, Наталія Гусак представила очільникам громад та керівникам інформацію, яка міститься на дашбордах НСЗУ: скільки коштів отримують медзаклади регіону за Програмою медичних гарантій, скільки витрачають на закупівлю ліків, а скільки – на ремонти. Також – зарплати керівників та працівників медичних закладів.
– Головні принципи НСЗУ — відкритість і прозорість. Всі виплати закладам-партнерам за договором із НСЗУ здійснюються на основі достовірних електронних даних. Інформацію про оплати та взаємодії НСЗУ з закладами й пацієнтами кожен бажаючий може знайти на сайті НСЗУ на відповідних дашбордах.
На зустрічі у Рівному наголосили на важливості створення наглядових рад при ЗОЗ, мета яких – забезпечення ефективного управління медзакладом, що впливає на покращення надання допомоги пацієнтам та прозорості системи охорони здоровʼя загалом.
– Сьогодні українці та українки як ніколи потребують якісної і доступної медичної допомоги. І, звісно, є чимало надавачів, які забезпечують це в повному обсязі. Дуже хочеться, щоби таких партнерів у НСЗУ ставало все більше, – наголосила наприкінці зустрічі Наталія Гусак.
– Для НСЗУ принципово, щоб пацієнт отримував якісну безоплатну медичну допомогу в повному обсязі, яка визначена договором НСЗУ з лікарнями. Сама процедура моніторингу дає нам можливість бачити системні порушення умов договору і, відповідно, порушення прав пацієнтів. За результатами автоматичного моніторингу у разі виявлення зауважень ми надсилаємо закладам листа з чітким способом усунення виявлених порушень. Якщо заклад і надалі не надає безпечну, повноцінну і безоплатну медичну допомогу своїм пацієнтам – це є підставою для розірвання договору за певним пакетом послуг. Це є фінальна санкція, якої заклади мають всі можливості уникнути, якщо виправлять порушення, – говорить голова Національної служби здоров’я України Наталія Гусак.
Однією з підстав для проведення моніторингу є скарги пацієнтів на медичні заклади. Від початку 2023 року НСЗУ отримала 50 скарг на ЗОЗ з Рівненської області.
Найпопулярніші категорії скарг: вимагання коштів за надання медичних послуг, витратних матеріалів, ліків, передбачених ПМГ (18 скарг); відмова у наданні медичних послуг, передбачених ПМГ (11 скарг); надання неякісних медичних послуг (8 скарг).
Подати скаргу до Національної служби здоров’я України може будь-який пацієнт, чиї права порушили, його рідні чи будь-яка інша дотична до ситуації людина. Проте НСЗУ радить спершу звернутися зі скаргою до керівника закладу: саме він, у першу чергу, відповідальний за надання якісної та безплатної медичної допомоги. Якщо ж таким чином вирішити проблему не вдається – пацієнтів закликають скаржитися до НСЗУ.
Щоб скарга мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів та доказів порушення, наприклад, чеки за оплачені послуги або ліки, які мали б бути безоплатними, фото чи відео порушення, імена медпрацівників. Спільний із громадськістю контроль дає змогу ефективно розвивати і покращувати медичну систему України.
Наталія АВРАМОВА

Поділитись:

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook
Share on print
Роздрукувати сторінку

Останні новини